Hluhluwe - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Carlijn Mertens - WaarBenJij.nu Hluhluwe - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Carlijn Mertens - WaarBenJij.nu

Hluhluwe

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

18 Februari 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Hooi!!

Afgelopen weekend ben ik naar het Wildpark Hluhluwe (Sloesloewie) geweest. Vrijdag werd ik rond 13.00 uur opgehaald en zijn we richting Hluhluwe gereden. We sliepen de eerste nacht in een backpackers in de omgeving van het park. Cameron, onze gids, gaf aan dat we een wandeling konden maken of zwemmen. Wij kozen ervoor om een wandeling te maken, aangezien we ook wat van de omgeving wilde zien. Maar na vijf minuten hadden we spijt! Het was een wandeling door de bush bush, vol met enorme spinnen! Oh, wat was ik bang! We hebben er bijna 2 uur over gedaan aangezien we ons langs deze enorme spinnen moesten wurmen. Cameron kwam ons na die 2 uur maar zoeken, omdat het al schemerig werd. Beetje verkeerde keuze dus! Wel daarna lekker met de voetjes in het zwembad een drankje gedaan en daarna lekker bij het kampvuur gegeten.

Zaterdag ging de wekker om 3.24 uur en om 5.00 uur waren we in het wildpark. Al vrij snel zagen we de eerste dieren! Een olifant in de verte en later giraffen, super leuk! Wat we toen nog niet wisten, was dat we al deze dieren nog een aantal keer zouden zien en dan nog eens veel dichterbij! We waren om 8.00 uur al helemaal blij omdat we 3 dieren van de big five al hadden gezien (olifant, buffel en neushoorn), wel in de verte maar toch! Hierna hebben we ontbeten bij de rivier waar we ook nog eens een krokodil en meerdere nijlpaarden zagen. We hebben de rest van de dag nog in het park rond gereden en hebben super veel dieren gezien. O.a. giraffen, zebra’s, impala’s en apen. Later op de dag reden we een bocht om en plotseling kwamen de olifanten ons tegemoet lopen! Echt zo cool! Ze liepen gewoon om de auto heen! Na een lange dag zijn we moe maar zeker voldaan naar onze slaapplek gegaan, een tent in het wildpark zelf. Echt een hele leuke tent, ingericht en wel met een mooie badkamer. De apen liepen over ons dak! ’s Avonds hadden we een braai, Afrikaanse barbecue, erg lekker! En binnen vijf minuten stond er een hyena naast onze tent! Echt bizar, maar wel een beetje eng! Even later waren er zelfs twee. Ik heb ’s nachts nog een aantal keer uit de tent gekeken of ik ze zag, maar nee, gelukkig maar!
Zondag zijn we om 4.30 uur al vertrokken met de missie om leeuwen te zien. Het luipaard rekende eigenlijk niemand meer op, aangezien hij al 8 maanden niet meer is gezien in het park. Toen ze zon op kwam zagen we leeuwen! Ook nu liepen ze weer om de auto heen. Echt super mooi en vet! Het waren er een heleboel dus onze dag kon echt niet meer stuk! Verder hebben we zondag niet veel (nieuwe) dieren meer gezien, wel nog een aantal die we zaterdag hadden gezien. Als afsluiter had Cameron nog een lekkere lunch gemaakt en toen was het alweer tijd om terug te keren naar the farm. Hier heb ik afscheid genomen van twee meiden die a.s. weekend vertrekken. Wat hadden we een leuke groep dit weekend!

Eenmaal terug op the farm heb ik Marlies (mede vrijwilliger) nog even geholpen met de laatste voorbereidingen voor de surpriseparty voor Don (eigenaar farm). Hij was vrijdag jarig en dit zouden we zondagavond vieren. De kinderen hadden de daycare heel mooi versierd en Marlies had 8 cakes gebakken. De kinderen zongen liedjes en een aantal deden een dans, waaronder de Zulu dans. Echt super mooi! De liedjes raakte me echt, ze zongen zo mooi en iedereen deed mee, ze zingen met zoveel passie! Ook de dansen waren geweldig, wat hebben deze mensen soepele heupen!! Geweldige afsluiter van een super weekend!

Gister weer een dag daycare gehad, erg leuk en lekker veel geknuffeld met de kinderen. Wat zijn het schatjes! ’s Avonds was het tijd voor de boysnight voor de jonge jongens. Erg geslaagde avond en weer pannenkoeken gegeten en gebakken. Marlies en ik hebben er maar een kookfeestje van gemaakt!

Ik heb een super drukke, maar ook super leuke week achter de rug! Ik houd jullie snel weer op de hoogte!

Heel veel liefs xx

• 18 Februari 2014 - 10:19

Lisette:

Ook dit weer super leuk, was echt verbaasd over de foto's die je appte, ik weet niet of ik nog lekker zou slapen met een aap op mn dag en een hyena voor de tent whahah. Maar klinkt echt heel cool, die spinnen wat minder, gatver. Ik zou het in mn broek gedaan hebben van de angst ;-)

Heb je een filmpje van dat ze gingen zingen enzo:-) En die heupjes, tja, wat kan ik zeggen, pas jij wel mooi tussen denk ik (kan me een bepaald dansje van je herinneren ;-) )
    Echt geluk trouwens dat je al die dieren zo snel al zag!

xxxxxxxx

• 18 Februari 2014 - 10:20

Lisette:

aap op je dak natuurlijk*

• 18 Februari 2014 - 10:51

Johan:

Carlijntje fijn dat het zo goed gaat je zou wel mooie foto,s hebben hoop ik
    Nou doe je best Gr. Johan

• 18 Februari 2014 - 11:46

Linda:

Leuk verslag weer carlijn... Echt onwijs gaaf dat je al Wilde beesten hebt gezien helaas horen daar ook Wilde insecten bij.
    Wees maar lief voor de kindjes (dat is geen probleem) en maak er nog een mooie tijd van met ze xxxxx

• 18 Februari 2014 - 14:00

Janinka:

Wat een gaaf weekend heb je achter de rug enal die dieren die je normaal alleen op tv 'ziet'! Geniet ervan chick! Liefs vanuit Bali!

• 18 Februari 2014 - 20:57

Mama:

Hé Linos,
    Wat een geweldige verhalen weer en wat maak je veel mee. We hopen dat je je spinnenangst hebt overwonnen zodat je ze voortaan hier in huis ook te lijf durft te gaan. Jij zult niets meer aan een dierentuin vinden, vrees ik. Wat is er mooier dan ze in de vrije natuur te zien! Begin je al een beetje een band op te bouwen met de kinderen en laten ze je nabijheid toe? Ze weten immers dat ook jij hen weer zal verlaten. Zo te lezen mis je het pannenkoekenrestaurant niet. Houd je taai en we denken aan je!
    De rest volgt in de mail. Liefs,

Mama en papa

• 18 Februari 2014 - 21:02

Mama:

We hebben ook nog de foto's bekeken. Om jaloers op te worden. En die kindjes: hoe schattig!!! En de leeuwen lijken ook van die lieverdjes, totdat ze honger hebbben. Nou, dag tot mails.

• 18 Februari 2014 - 21:22

Jezus:

Hee! Ziet er goed uit weer allemaal :) Ben natuurlijk jaloers op de bush bush, en ben benieuwd naar je nieuwe dansmoves! X Rianne

• 25 Februari 2014 - 19:45

Demi:

Hee Carlijn,

Leuk om je reisverslagen te lezen. Wat grappig, ik ben echt heel dicht in de buurt van Hluhluwe geweest :) (in iSimangaliso)... Wat gaaf dat je leeuwen van zo dichtbij gezien hebt! Die heb ik toen alleen vanuit de verte gezien. Jammer alleen dat je geen luipaard gezien hebt. Mocht je een keer hulp nodig hebben bij het op naam brengen van dieren hoor ik het wel :)..

Groetjes,
    Demi