Ilanga - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Carlijn Mertens - WaarBenJij.nu Ilanga - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Carlijn Mertens - WaarBenJij.nu

Ilanga

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

08 November 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Sawubona!

Hoewel het weer in Nederland kouder aan het worden is, wordt het bij ons gelukkig beetje bij beetje wat warmer. Hoewel het wisselvallig blijft, genieten we van de dagen waarop we wat uren zon hebben.

Hier weer even een verslag van alle belevenissen en mooie momenten van de afgelopen twee weken.

Week 8:
Een week waarin Miriam, Esmee en ik met zijn drieën waren. We hebben er een gezellige week van gemaakt en zijn in de day care hard aan de slag gegaan met de kinderen om de gestelde doelen voor deze twee maanden te bereiken. We zijn goed op weg. Zo zijn we druk bezig met tellen en kunnen een aantal kinderen al tot 5 of 10 tellen (afhankelijk van hun leeftijd). Op donderdag 30 oktober zijn we met de kinderen naar Splash, een waterpark in Durban, geweest. Wat hadden de kinderen een plezier! Ze waren niet uit het water te slaan en als we even een eetmomentje hadden, wisten ze niet hoe snel ze weer in het water moesten komen. Heerlijk om de kinderen zo te zien genieten!
In het weekend zijn we hard aan de slag gegaan met het uitzoeken van kleren. De hele garage staat vol met boxen kleren en deze moeten uitgezocht worden op maat en een aantal grote maten gaan we verkopen, aangezien onze kinderen dit niet passen. Dit geld gaat vervolgens in het spaarpotje om iets leuks met de kinderen te doen.

Week 9:
Al een tijdje zijn Linda (de eigenaresse van the farm) en ik bezig met het zoeken naar iemand die de day care vast komt draaien. Iemand die hier vandaan komt en dus de vaste persoon voor de day care wordt, zodat wanneer er geen vrijwilligers zijn, de day care blijft draaien en daar continuïteit in blijft. Afgelopen maandag is voor het eerst iemand mee komen draaien in de day care. Ze woont naast the farm, spreekt goed Engels en kent al een hoop van onze kinderen. Tot nu toe zijn we erg positief over haar en ik zie het dan ook positief in voor de toekomst! De day care is inmiddels ook flink aan het groeien. We zitten nu dagelijks op de 17 kinderen en af en toe is dit nog wel is meer! Ook is er maandag een kalfje geboren. Wij hebben de bevalling met eigen ogen meegemaakt. Bijzonder om te zien!
Dinsdag ging alweer een nieuwe periode in met nieuwe vrijwilligers. Esmee en Miriam blijven deze maand nog en daar zijn nu nog twee meiden bijgekomen. Hen heb ik woensdag ingewerkt.
Donderdag kwam de Mobil clinic weer langs. Gelukkig geen nieuwe schurftgevallen waar we bang voor waren. Daarnaast nog super goed nieuws: het jongetje waar ik eerder over schreef, dat zo ziek bij ons was gekomen, is in ongeveer 3 weken tijd een kilo aangekomen! Wat ben ik trots!

Sponsorgeld:
Deze week zijn Don (eigenaar van the farm) en een werknemer van hem weer druk aan de slag gegaan met de zandbak. Inmiddels is het muurtje gemetseld en heb ik van het sponsorgeld speelgoed voor in de zandbak gekocht. Hopelijk kunnen de kinderen er snel gebruik van gaan maken!

Morgen gaan Miriam en ik naar het strand in Durban en gaan we surfen. Ik ben heel benieuwd wat ik van mijn eerste surfervaring ga vinden. Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in! Aankomende week hebben we een druk programma, maar er staan vooral leuke dingen op het programma! Zo ga ik bijvoorbeeld mijn verjaardag in Zuid-Afrika vieren. Ik ben benieuwd!

Tot snel weer! Veel liefs xx

  • 08 November 2014 - 15:13

    Lisette:

    Klinkt goed allemaal carlijn! En gelukkig gaat het wat beter met de bebe! Raar hoor, ben je jarig en ben je niet eens in nederland. gelukkig schiet het al op voor we je weer gaan zien! Heel veel plezier weer en zet hem op met surfen haha!
    kusjes xxxx

  • 09 November 2014 - 21:19

    Rianne:

    Hooi! Je hebt weer allemaal goed werk gedaan! Echt leuk voor die kinderen. Piet doet het gelukkig goed! Hij wordt nog eens dik met jullie ;) Ik zal de 13e een wijntje op je drinken! Maar dan gaan we vast ook even skypen? Alvast veel plezier en tot apps! XXX

  • 10 November 2014 - 16:21

    Pauline:

    Heb net je bericht gelezen.Inmiddels weet ik ook al dat je genoten hebt van de surfles en dat het je goed is bevallen.Wie weet wordt surfen je nieuwe sport!
    Fijn dat alles geod gaat en dat jullei het onderling gezellig hebben.Nu nog 3 nachtjes slapen en dan is het feest .Althans bij jou, wij moeten het doen zonder de jarige! Nog even geduld en dan mag je je cadeautje uitpakken.
    Liefs, mama

  • 18 November 2014 - 16:51

    Niek:

    Dag Carlijn,

    weliswaar een late reactie maar ik wil je toch even laten weten hoe mooi het is om je verhalen te lezen en te zien wat je daar voor deze kinderen betekent! Chapeau!!! Dag Niek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 11428

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 02 Maart 2016

The Farm - December 2015 t/m maart 2016

05 September 2014 - 14 Maart 2015

The Farm - September 2014

26 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Vrijwilligerswerk op The Farm - South Africa

Landen bezocht: