The Farm - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Carlijn Mertens - WaarBenJij.nu The Farm - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Carlijn Mertens - WaarBenJij.nu

The Farm

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

09 Februari 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Hoi allemaal!

Even weer een update over hoe het hier gaat. Het gaat allemaal goed, heb het nog steeds erg naar mijn zin! Donderdag hebben we een ' gewone' dag daycare gehad en 's avonds hadden we Boysnight. Dit is 1x per maand en dan komen de ouderen jongens (13+) bij ons eten en kijken we een film daarna. We hadden gekozen om pannenkoeken met ze te eten. Annet (mede vrijwilliger) en ik hebben ruim 2,5 uur in de keuken gestaan om ongeveer 60/70 pannenkoeken te bakken. Nou de jongens vonden ze lekker, alles was op! Daarna met hen Step up 4 gekeken, ze houden hier echt heel erg van dansen. Wel erg leuk om zo'n avond te hebben, want buiten de huiswerkklas zie ik hen niet vaak. Toch vind ik het nog lastig om contact met hen te leggen. Ze praten voornamelijk met elkaar in het Zulu, niet te verstaan voor ons dus. Wel een leuke avond gehad verder. Vrijdag weer de daycare gedaan en 's middags hebben we met de kinderen het hele terrein opgeruimd, want oh wat maken ze er allemaal een bende van! Toen we klaar waren en weg liepen, kreeg ik een heleboel knuffels en kushandjes van de kinderen, super leuk! Op zulke momenten weet ik echt weer waarom ik hier ben!

Gister (zaterdag) hebben we een lekkere chill-dag gehad. Het weer leek erg mooi te worden dus hadden we onze korte broek al aan, maar na het douchen was het alweer betrokken en waaide het erg hard. Daarom maar binnen gezeten, veel gelezen en naar Sven Kramer gekeken! Wel haddden we natuurlijk onze huisbaby nog! Daar ben ik vorige keer helemaal over vergeten te schrijven! We hebben dus een jongetje van 1,5 in het vrijwilligershuis wonen. Daar zorgen we 24 uur per dag voor. Erg leuk om te doen, maar daarom ook op zaterdag om 8.00 uur mijn bed uit. Wel lekker om hem een keer rustig in bad (lees wasbak) te kunnen doen. Het is echt een schatje en hij is super ondeugend! Eind deze maand gaat hij (als het goed is) wel weer bij zijn oma wonen.

Vandaag (zondag) zijn we naar het strand geweest in Durban. Don (de eigenaar van The Farm) was zo lief om ons te brengen en halen. Onderweg kwamen we langs de weg giraffen tegen! Echt super cool! Het weer was hier in Eston niet al te best, maar toen we in Durban kwamen, scheen de zon vol op en was het 30 graden, heerlijk! Op het strand waren echt alleen maar zwarte mensen waardoor wij echt de attractie van het strand werden. Iedereen wilde met ons op de foto en we werden echt continue aangestaard door iedereen. Als we even gingen zwemmen begon iedereen spontaan tegen ons te praten en iedereen begroetten ons. Echt heel raar om mee te maken. Wel wat ongemakkelijk moet ik zeggen. 's Middags hebben we lekker geluncht en tegen het eind van de middag zijn we weer terug gegaan naar Eston, waar het aan het regenen was.

De aankomende week hebben we een drukke week. Maandagavond gaan we de trip Durban by night doen, dinsdag boodschappendag en 's avonds girlsnight voor de ouderen, woensdag de vrijwilligersdag, donderdag boysnight voor de jongeren jongens en vrijdag t/mn zondag ga ik naar het wildpark Hluhluwe (spreek je uit als Sloesluwie). Super veel zin in en ik denk dat deze week gaat vliegen! Probeer jullie snel weer op de hoogte te houden en probeer zo snel mogelijk foto's te plaatsen!

Tot snel! xx

• 09 Februari 2014 - 19:29

Lisette:

Zusje!

Klinkt echt super leuk! Moest zo lachen om het strandverhaal hahah, in combinatie met die foto is het echt hilarisch. Gelukkig heb je het nog goed naar je zin daar. Super vet van die giraffen ook, is lastig voor te stellen dat je die zo op weg naar het strand tegenkomt ;-) Ik wil een foto van de huisbaby zien! heel veel plezier deze week en hopelijk horen we weer snel van je!

Kusjes xxxx

• 09 Februari 2014 - 20:31

Andere Zusje:

Hoooi!

Inderdaad heel vet! Ga je in dat andere park nog meer beesten zien?

Dikke negerzoen! X

• 09 Februari 2014 - 23:42

Ouders:

Lieve dochter,

Na de twee zusjes laten wij op dit late uur ook nog iets van ons horen. We kunnen ons voorstellen dat blondjes opvallen tussen al die donkere mensen. Geniet maar van de mooie temperaturen; daar verlangen wij ook naar. Spannend om morgenavond met iemand van de politie op pad te gaan. Ben je wel in veilige handen! We denken aan je en pas goed op jezelf. We zijn benieuwd naar je foto's. Succes met werken. Liefs, papa en mama

• 09 Februari 2014 - 23:49

Ouders:

Dankzij de foto's die we net hebben gezien, hebben we nu een beeld van waar je zit en van je excursies. Indrukwekkend! Wat een schattige huisbaby. Hoe heet hij? Tot mails. daaaag xxx