Week 6 en 7 - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Carlijn Mertens - WaarBenJij.nu Week 6 en 7 - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Carlijn Mertens - WaarBenJij.nu

Week 6 en 7

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

11 Maart 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Sawubona!!

Vanuit het internetcafe mijn ener laatste berichtje denk ik vanuit Zuid-Afrika. Afgelopen week hebben we de activiteiten doorgezet met de kinderen en zijn we flink aan de slag met hun ontwikkeling en kennis. Het was een erg intensieve week, maar een week waar ik met een heel goed gevoel op terug kijk. Aan het eind van de week zagen we bij een aantal kinderen al grote gedragsveranderingen en we hebben veel meer structuur aangebracht in de day care. Het is super fijn dat we allemaal op een lijn zitten en nu blijkt ook dat dit heel effectief is geweest. Ik kijk met een goed gevoel terug op afgelopen week. Ook hadden we afgelopen week nog een girlsnght voor de ouderen meiden. Twee van hen kwamen koken en we hebben pasta gegeten. Was erg lekker en we hebben een gezellige avond gehad waarin we veel gelachen hebben met de meiden.

Zaterdag ben ik naar Oribi Gorge geweest. Een natuurgebied met mooie uitzichtpunten. Hier hebben we rond gereden en weer zebra's, giraffen en meer dieren gezien. Ook hebben we een ' slide' gedaan. In een tuigje gingen we van platform naar platform de diepte in en over grote hoogte. Soms wel 100 km/h. Super leuk! Het is de langste slide in Zuid-Afrika.
Zondag hebben we lekker een relaxed dagje op the farm gehad. Even lekker niks. Wel heb ik samen met Annet even een wandeling gemaakt en met de kinderen het spel ' Donkey' gespeeld. Dat bleek buskruit te zijn. Degene die verloren had werd ingesmeerd met zand, gelukkig was ik niet de verliezer, haha!

Gisteren weer een dag day care gehad. Het was niet echt lekker weer en het regende dus hebben we 's middags lekker een filmpje in ons huis gekeken met de kinderen. Heerlijk op de bank met kinderen op je schoot. 's Avonds heb ik samen met Inger Engelse les gegeven. Deze keer een grote opkomst! Ook hebben we gister aan de kinderen vertelt dat wij ze aanstaande zaterdag meenemen naar Splash, een waterpark in Durban, dit vonden ze super leuk!

Vanavond en donderdag weer een boys- en girlsnight voor de jongeren kinderen. Ik geniet van het contact wat ik met hen heb opgebouwd. Juist ook met de ' moeilijkere' kinderen. Mijn inspanning is niet voor niks geweest om ook met hen een leuk contact te krijgen!

Volgende week ga ik mijn laatste week in, moet er nog steeds niet aan denken. Nu nog maar extra genieten!

Tot snel :)
xx

  • 11 Maart 2014 - 10:26

    Demi:

    Hee Carlijn,

    Ik vind het leuk om al je belevenissen in Zuid-Afrika te lezen :)... Fijn dat je daar zo'n leuke tijd hebt! Ik zei toch dat het een geweldig land is ;).. Heel veel plezier nog in je laatste weken en geniet er nog van!!!

    Groetjes,
    Demi

  • 11 Maart 2014 - 22:16

    Mama:

    lieve carlijn,

    hoewel we elkaar al uitgebreid over je belevenissen hebben gesproken, toch nog even een reactie op je verhaal. Anders heb je ook als Jan met de korte achternaam in het internetcafé gezeten. Wat een goed plan om zo gericht met de kinderen aan de slag te gaan. Dat zijn ze waarschijnlijk helemaal niet gewend. Ze zullen jullie gaan missen. En wat een belevenis met dat abseilen (of zoiets). Lijkt ons best eng, zeker met dit soort snelheden. Het schiet inderdaad nu op. Alleen zaterdag nog op pad, dan zitten alle excursies erop. Wij genieten hier inmiddels van de lenteachtige temperaturen en de zon. En natuurlijk ook van het vooruitzicht dat jij bijna naar huis komt, al moet je daar zelf nog niet aan denken. Nou, we spreken elkaar waarschijnlijk zondag weer aan de telefoon. Of misschien eerder, wie weet. Veel liefs, mama en papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Carlijn

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 11442

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 02 Maart 2016

The Farm - December 2015 t/m maart 2016

05 September 2014 - 14 Maart 2015

The Farm - September 2014

26 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Vrijwilligerswerk op The Farm - South Africa

Landen bezocht: