Nieuwe periode en Kaapstad - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Carlijn Mertens - WaarBenJij.nu Nieuwe periode en Kaapstad - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Carlijn Mertens - WaarBenJij.nu

Nieuwe periode en Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

05 Maart 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Hee!

Poging drie, dinsdag mijn hele verslag getypt, maar die was plotseling verdwenen en poging twee lukte ook niet omdat hij mijn verslag niet uploade. Nou even kort alles op een rijtje dan!

Ik zit momenteel alweer in mijn tweede periode en heb nog maar 3 weken. De tijd vliegt en ik moet er echt nog niet aan denken om naar Nederland te komen!

Vorige week dinsdag zijn er vier nieuwe vrijwilligers aangekomen. We hebben eerst geshopt en daarna hebben Don en Linda hen een rondleiding over the farm gegeven. Tijdens de rondleiding kwamen we erachter dat er een hoop zieken waren waaronder een kindje die een zware astmatische aanval had. Heb die dag en woensdag heel wat ziekenbezoeken afgelegd!
Woensdag heb ik de nieuwe vrijwilligers ingewerkt en hebben we plannen gemaakt over onze aanpak. We gaan werken met thema's en we splitsen de groep op. Zo kunnen we meer ontwikkelingsgerichte activiteiten aanbieden wat het voor ons en voor de kinderen interessanter maakt!

Donderdag ben ik voor vier dagen vertrokken naar Kaapstad. Een super mooie stad waar heel veel te doen en te zien is. Kaapstad en Durban zijn echt niet te vergelijken en ik vond Kaapstad vele malen mooier. Donderdag zijn we op de Tafel berg geweest en naar een wijnproeverij. Vrijdag zijn we met de boot naar Robben Island geweest en daarna hebben we gewinkeld op Waterfront, erg gezellig. Zaterdag zijn we naar het strand geweest waar alle pinguïns zijn, super leuk! Daarna doorgereden naar Cape Point waar we naar de top van de berg gelopen zijn. Vervolgens een wandeling van 1,5 uur naar Kaap de Goede Hoop. Super mooie wandeling en een hele mooie natuur. 's Avonds zijn we uit eten geweest in Simon's Town, erg gezellig. Zondagochtend vetrokken we alweer op tijd naar het vliegveld en hadden we nog een vrije middag op the farm.

Maandag hebben we voor het eerst gewerkt in groepjes. Inger en ik met de dreumesen/peuters. De kinderen vonden de activiteiten leuk, vooral de zand- en watertafel (mama zal trots op me zijn, haha). 's Middags weer huiswerkklas en 's avonds Engelse les gegeven. Het ging een stuk beter dan de eerste keer en ik merk dat het contact met de ouderen jongens en meiden steeds beter wordt. Dit vind ik echt heel leuk! Maandag kregen we ook te horen dat onze (voormalige) huisbaby meegenomen is door zijn moeder. Ik had hem helemaal niet meer gezien en vond dit best vervelend nieuws, vooral omdat ik weet dat zij niet voor hem kan zorgen. Linda verwacht dat hij nog terug zal komen, omdat zijn moeder geen geld heeft, ik hoop het maar! Was hier best even van ontdaan.

Dinsdag weer een dagje gewinkeld en ’s avonds boysnight met de ouderen jongens. Deze keer gingen we hamburgers eten. De jongens vonden het heerlijk en het was een super gezellige avond. Ik had gevraagd aan één van de jongens of hij voor ons wilde zingen, omdat ik dit zo mooi vond. En ja hoor, met zijn allen hebben ze drie liedjes voor ons gezongen, prachtig!
Vandaag weer een dag day care gedraaid. ’s Middags ben ik samen met Inger met twee kinderen naar de dokter geweest. Eén daarvan was het nieuwe jongetje. Hij heeft schurft en zit helemaal onder de bultjes en plekjes. Super zielig, maar nu hebben we een hele medicijnvoorraad meegekregen dus hopelijk gaat dat helpen!
Het gaat nog steeds erg goed met me en ik ben nog steeds druk met alles, maar heb het ontzettend naar mijn zin!

Ik hou jullie snel weer op de hoogte!
Liefs xx

  • 06 Maart 2014 - 23:43

    Mama:

    Lieve Carlijn,

    wat mooi om je verhaal en belevenissen weer te lezen! En wat een mooie foto's. Wat zul jij daar genieten! Maar ook wat triest dat jullie baby is meegenomen. Hopelijk ziet die moeder in dat ze niet voor hem kan zorgen. Wat leuk dat jullie zo gericht met de kinderen bezig zijn. Hoe pakken jullie dat aan zonder materialen? Het doet mama inderdaad goed om te lezen dat de zand-/watertafel ook in Zuidafrika wordt geintroduceerd. Je zou de kinderen ook playmobil gunnen maar wilde dieren zijn er genoeg. Wat zal het straks weer tegenvallen in Nederland. Het ziet er naar uit dat het vorjaar gaat beginnen. Dus wat dat betreft val je met de neus in de boter. Fijn dat jullie het onderling zo goed met elkaar kunnen vinden. Misschien wel vriendschappen voor het leven! Nu zaterdag nog een uitstapje. Het laatste toch? Dat wordt vast weer genieten! Tot zover. De rest volgt weer per mail dit weekend. En zondag weer aan de telefoon.

    Mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Carlijn

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 11438

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 02 Maart 2016

The Farm - December 2015 t/m maart 2016

05 September 2014 - 14 Maart 2015

The Farm - September 2014

26 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Vrijwilligerswerk op The Farm - South Africa

Landen bezocht: